Välkomna till fritids på Assaredsskolan
V
i öppnar kl. 6.00 varje morgon och stänger kl. 17.30. Hos oss äter barnen både frukost och mellanmål i skolans restaurang. Frukosten serveras klockan 07.20 och mellanmålet dukas fram klockan 14.00. Vi gör mer än att äta tillsammans.

För att Ni föräldrar ska få en inblick i ert/era barns fritidsverksamhet har vi Öppet hus en gång per termin. Vi pysslar, har uppträdande, fikar mm och på så sätt får barnen en chans att visa vad de gör tillsammans med oss här på fritids.

Under skolledigheten passar vi på att göra saker som är svårt att hinna med under skoldagarna. Det kan vara allt från att gå på promenad i vår närmiljö till större utflykter i stan. Vi försöker alltid att skapa en kreativ miljö för barnen.

Assaredsskolans fritids erbjuder ditt barn en verksamhet som bland annat innehåller:

Grovmotoriska aktiviteter som utelek, naturvistelse, sport och dans.

Finmotoriska aktiviteter som pyssel, bild, slöjd, lek och drama.

Sociala aktiviteter som samtal, konfliktlösning, lek och samarbetsövningar

Emotionell uppmärksamhet genom dagliga samtal, bekräftelse, konfliktlösning och lek.

Språkutveckling genom tal, skrift, läsning och aktivt lyssnande.

Trygghet och rutiner. Diskussioner tillsammans med barnen där de blir delaktiga i att värdera och sätta upp regler och rutiner för den dagliga verksamheten.